Receptury Agafii - Tradycyjny syberyjski szampon przeciw wypadaniu włosów na łopianowym propolisie

Odkąd pamiętam zawsze włosy wypadały mi garściami, przez co poniekąd też nie mogłam ich zagęścić. Zastanawiając się jakiś czas temu, jaki szampon kupić przypomniałam sobie o bardzo zachwalanych produktach rosyjskich o pomyślałam, że może coś one zaradzą, choć nie spodziewałam się cudów. 



Opis:
Propolis od bardzo dawna ceniono za jego lecznicze i pielęgnacyjne właściwości. Syberyjska zielarka Agafia Jermakowa często stosowała propolis do przygotowania szamponów. Babcia Agafia pisała: `Jeżeli włosy słabną i wypadają , zastosuj łopianowy propolis. Weź nie każdy, tylko z tych uli gdzie łopian rośnie wysoko i ma grube korzenie. Zrób z niego wyciąg, dodaj młodej pokrzywy, pachnącego rumianku i miodu wielokwiatowego. Dołóż mydlnicy lekarskiej i myj włosy na zdrowie`. Przy produkcji szamponu według recepty № 3 na łopianowym propolisie kosmetolodzy firmy Pervoe Reshenie uzupełnili receptę babci Agafii organicznym ekstraktem prawoślazu, olejkami kminku i szałwii, żeby działanie szamponu było jeszcze bardziej odżywcze i uzdrawiające. Szampon na łopianowym propolisie przeciwdziała wypadaniu włosów , chroniąc je przed uszkodzeniami. Włosy stają się gęste i zdrowe.
Przeznaczony jest do mycia i pielęgnacji słabych i zniszczonych włosów z tendencją do wypadania. Regeneruje i zapobiega wypadaniu włosów. Nie zawiera SLS, parabenów, silikonów i soli. Zawiera salicylany z wyciągów z wierzby. 

Skład:
Aqua with infusions of Pinus Palustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract, Lappa Seed Oil, Saponaria Officinalis Root Extract, Mel, Althaea Officinalis Root Extract, Salvia Officinalis Oil, Carum Carvi Oil, Salix Alba, Bud Tar, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Glycol Distearate, Lauryl Glucoside, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Panthenol, Niacinamide, Citric Acid 

Analiza: 
- Żywica sosny długoigielnej (Pinus Palustris Wood Tar) - silny antyoksydant, działa przeciwzapalnie, odżywia.
- Wosk pszczeli (Beeswax) nabłyszcza, chroni i odżywia.
- Pyłek kwiatowy (Pollen Extract) zawiera praktycznie wszystkie życiowo ważne składniki, witaminy, minerały, aminokwasy, zawiera niezbędne dla zdrowia włosów i skóry składniki.
- Łopian (Lappa Seed Oil) - przeciwdziała wypadaniu włosów, łupieżowi, ma działanie antyseptyczne, oczyszczające, ograniczające łojotok, kojące. Działa tonizująco na skórę głowy.
- Mydlnica lekarska (Saponaria Officinalis roqt Extract) - zawiera pieniące się i łatwo rozpuszczalne w wodzie saponiny o działaniu przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, i przeciwgrzybicznym. Okłady i przemywania z naparów z korzenia mydlnicy lekarskiej są pomocne przy łojotokowym zapaleniu skóry głowy, łupieżu i wypadaniu włosów.
- Miód wielokwiatowy (Mel) - odżywia, wzmacnia, wygładza, przywraca połysk.
- Organiczny ekstrakt prawoślazu (Althaea Officinalis roqt Extract) - bogaty w substancje o charakterze nawilżającym działa osłaniająco, zmiękczająco i pozwala utrzymać prawidłowe nawilżenie.
- Olej z szałwi (Salvia Officinalis Oil) oczyszcza i tonizuje.
- Olej z kminku (Carum Carvi Oil) - dzięki dużej zawartości witamin (A, B1, B2, C, PP) i minerałów intensywnie odżywia zniszczone włosy i zapobiega ich wypadaniu.
- Wierzba biała (Salix Alba) - reguluje wydzielanie sebum, oczyszcza, działa antybakteryjnie.
- Smółka z pączków wierzbowych (Bud Tar) - poprawia ukrwienie skóry głowy co skutkuje dotlenieniem i odżywieniem cebulek włosowych.




Wszelkie produkty rosyjskie są poniekąd ciężko dostępne i jeśli chce się je zakupić stacjonarnie to najpierw trzeba się ich sporo naszukać. Z pomocą przychodzi, więc internet i również ja się nim posłużyłam. Za każdym razem, gdy zaczynam przeglądać strony oferujące takie specyfiki jestem zaskoczona cenami, ponieważ są stosunkowo niskie.
Butelka, będąca dzisiejszym bohaterem ma aż 600 ml, za które zapłaciłam 22 zł, oczywiście przez przesyłki. Opakowanie nie tylko dobrze wygląda, ale zostało również świetnie wykonane. Ciężko jest je jednakże gdziekolwiek przewozić. Zostało w tym przypadku zastosowane otwarcie, gdzie trzeba je wcisnąć w dół, aby pokazała się dziurka dozująca. Wiem, że ono się jakoś specjalistycznie nazywa, aczkolwiek nie mogę zapamiętać tej nazwy. Butelka nie pozwala kontrolować zużycia niestety, a etykietka nie została przetłumaczona na język polski, co poniekąd można uznać za małe minusiki. 
Szampon ma średnio gęstą konsystencję o brudno-miodowym zabarwieniu. Posiada intensywny miodowo-ziołowy zapach, który jest całkiem przyjemny i można go wyczuć przez jakiś czas na włosach. Skubany jest niesamowicie wydajny i pieni się jak szalony. Podejrzewam, że będę go używała przez jeszcze, co najmniej 3 miesiące, jest już ze mną 1,5 miesiąca. 

Uwielbiam go. Niesamowicie dokładnie oczyszcza włosy ze wszystkich zanieczyszczeń, mam tu również na myśli produkty tłuste jak oleje czy oliwki. Odciążając włosy delikatnie je plącze i powoduje efekt, który ja nazywam ,,skrzypiącym". Na szczęście włosy nie są tępe po wyschnięciu, ale bardzo błyszczące oraz mięciutkie. Moje włosy nie chcę po nim się układać, ale jak zastosuję odpowiednią odżywkę to efekt ten znika.
Przestały mi w większości wypadać po nim włosy. Pojawiają się od czasu do czasu jakieś pojedyncze sztuki, ale odkąd go stosuję nie ściągam kępki włosów z grzebienia po każdym ich przeczesaniu czy z ubrań. Nigdy nie zauważyłam żeby szybciej się po nim przetłuszczały czy nie miały objętości. Moja skóra głowy także nie protestowała, a nawet zauważyłam, że wyleczył mi w małym stopniu łupież. Włosy są w naprawdę świetnej kondycji, minęło 3 miesiące od ostatniego podcinana i nadal nie odczuwam potrzeby sięgnięcia znów po nożyczki. 

Z jego zakupem ryzykowałam, ponieważ zazwyczaj zanim dokonam zakupu to czytam sobie opinie o danym produkcie. W tym przypadku albo się ten szampon lubi lub nienawidzi. U jednych powoduje cuda, a u drugich obciąża niesamowicie włosy i bardziej szkodzi niż pomaga. Jestem w ten pierwszej grupie. Bardzo zadowolona, umieszczę go pewnie w ulubieńcach lutego. 

16 komentarzy:

  1. Moja siostra lubi te szampony. U mnie z kolei niezbyt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też próbowałam zaznaczyć to w recenzji że bywa z tymi produktami różnie.

      Usuń
  2. Może i ja zaryzykuję z jego wypróbowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak skończę zapasy szamponowe jakie posiadam obecnie to z pewnością skuszę się na wypróbowanie tego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe jak sprawdziłby się u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama bym z chęcią przetestowała. Akurat ostatnio bardzo duzo mi wypada :(
    _____________________
    www.justynapolska.com
    Fashion&Beauty Expert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zadowolona z efektów, włosy już mi się zagęściły :).

      Usuń
  6. Miałam tylko balsam z tej serii ale bardzo polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś z chęcią i te balsamy wypróbuję :).

      Usuń
  7. Nigdy nie miałam, ale ostatnio bardzo się wkręciłam w rosyjskie kosmetyki, więc pewnie wypróbuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam od nich jeden balsam do włosów, ale nie byłam zachwycona, natomiast te składy tak kuszą, że na pewno spróbuję coś jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe czy u mnie by się dobrze sprawdził.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie miałam, ale z chęcią bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.